Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Du vill ha snabba resultat - varsågod här är de


Tipsbrevet för hungriga tjänsteföretagare som vill komma ett steg till
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)



Idag ska jag bevisa för dig varför du som företagare måste ha boken 5-minutersmarknadsföraren på skrivbordet. Du ska få 5 av de 350 tips som finns i boken.

Häng med nu!

5 saker du kan göra som förbättrar resultatet på 5 minuter


1. Skippa flummet
Skriv ner på en lapp varför nya kunder ska välja ditt företag framför dina konkurrenters. Det ska inte vara något flumsnack om bättre service, utan förklara konkret på vilket sätt ni har bättre service och vad kunderna inte riktigt vet, men skulle uppskatta om de visste. Har ni inget sådant – skaffa det. Se till att föra ut det i organisationen.

2. Använd dina kontakter
Skicka ett brev till dina bästa kunder där du skriver: ”Alla som ger oss namn på företag/privatpersoner som kan ha nytta av att veta att vi finns får en present idag”.

3. Fokusera på rätt saker
Ta fem minuter och sortera tankarna i ditt huvud varje morgon. Säg att du har tio saker att göra idag. Ställ dig då frågan: Vad är viktigast att jag gör just nu för att nå målen? Sortera sedan dina uppgifter i den ordning som stämmer med planen för att nå dina mål.

4. Ta reda på vad som händer på din sajt
Lägg fem minuter varje morgon på att kolla din webbstatistik istället för att surfa in på aftonbladet.se. Den information du får från din webbstatistik är bra mycket intressantare än vilken nyhet som helst i dagstidningarna.

5. Ta reda på var kunderna tog vägen
Ring minst en, men helst fem kunder som inte köpt på länge och ta reda på varför de inte köpt. Du kan få veta jobbiga saker som att de bytt till en billigare leverantör, att de är missnöjda med något eller att de har hittat andra lösningar – bra, då kan du komma på ett sätt på hur du ska vinna tillbaka dem, men även förbereda dig på att andra kunder kanske också gör samma sak om du inte ändrar något nu.

Läs mer om 5-minutersmarknadsföraren - om du vill ha mer fart kommer den att hjälpa dig med det :-)

Om författaren: Stefan Ekberg har skrivit ett trettiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Tjänstetipset här:




  Marknadsforing.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@marknadsforing.se  |  Sitemap