Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

11 tips om varför du ska hitta andra att samarbeta med


Sveriges största tipsbrev för Soloföretagare
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)


Om du är intresserad av att hitta genvägar som verkligen är på riktigt i ditt företag, då är samarbeten antagligen det första du ska intressera dig för


Här är 11 snabba skäl till varför du redan idag ska kontakta företag som kompletterar ditt


1. Du kan erbjuda dina kunder ett större utbud av produkter/tjänster. Det gör också att du kan lägga ner mindre tid på att ta fram de här kompletterande produkterna i ditt eget hus.

2. Du får automatiskt fler säljare när du går ihop med andra företag och det betyder mindre fasta kostnader och mindre krångel.

3. Din marknadsförings- och säljbudget blir större om du delar på investeringen med dina partners.

4. Du kan plötsligt erbjuda befintliga kunder kompletterande köp och öka dina intäkter. Precis som dina partners kan göra för sina kunder.

5. Ditt företag vinner kunskap från partnerföretaget när ni jobbar under samma flagg.

6. Du kan konkurrera bättre genom att sälja till en större målgrupp. Du kommer också att få ett större antal kunder att sälja till.

7. Ditt företag och partnerföretaget hjälper varandra att sprida goda rykten om varandras företag.

8. Du kan expandera snabbare.

9. Du kommer att kunna lösa kundernas problem både lättare och snabbare med en bredare kompetens närmare till hands. Du kommer också att lära dig nya sätt att förbättra kundservicen från din partner.

10. Du har ett större antal av strategiskt tänkande personer runt dig. Det kommer att resultera i nya idéer som skapar affärer snabbare än tidigare.

11. Det är ett bra sätt att testa samarbetet innan ni kanske bestämmer er för att slå ihop företagen på riktigt för att bli ännu starkare.

Skaffa en ny kund på fem fjuttiga minuter

5-minutersmarknadsföraren -350 sätt att förbättra ditt resultat på bara fem minuter

"5-minutersmarknadsföraren är lättläst med många tips och tankar som är genomförbara på direkten. Den har hjälpt mig att Spola alla floskler och flumflum, man ska vara mer konkret och det behöver inte ta tid.
Låt den ligga framme och släng ett öga i den nu och då för att få lite nya tankar och infallsvinklar."

Peter Karlsson, Mönsterås bostäder

"Jag har läst marknadsföring och försäljning på högskolenivå men älskar de här små konkreta böckerna med tips från verkligheten. Att få inspiration och nya idéer när det ibland känns som att man fått lite torka är otroligt inspirerande. Det är så roligt att se effekter av det man gör. Tack!"
Jeanette Svedberg, Gävle

”Mycket bra bok som alltid ligger på skrivbordet. Den ger hjälp direkt för olika punktinsatser i marknadsföringen, varje dag!”
Sara Vennerberg, PHAX swimwear scandinavia

"Den här har i särklass hjälpt oss mest att synas och sälja mer utan att lägga en ner förmögenhet. Jättebra bok!"
Jessica Mossberg, Dina Butiker Sverige AB / Babyfrog.se

"Boken är mycket bra och har hjälpt mig med många tips på hur jag kan förbättra min hemsida, kundvård och förbättra mitt resultat."
Peter Sundin, TMCS Engineering

"5-minutersmarknadsföraren har hjälpt mig massor, den har gett min många kraftfulla och konkreta tips på hur jag kan förbättra min marknadsföring."
Daniel Roquéo, Andetag Inspirit

"Jag har använt boken för att motivera mitt team att se delmål och inte bara de stora målen. Det är en bra bok för att hitta inspiration för att strukturera det dagliga arbetet och att se de enkla lösningarna."
Lin Eriksson, Miinto.se

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?

Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Soloföretagaren här:

Jobbar du själv och behöver stöd ibland?
Soloföretagaren ger dig stöd, råd och tips om att driva både dig och ditt företag framåt.

Soloföretagaren har funnits sedan 2003 och har nästan 22 000 prenumeranter.

Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket med smarta böcker som passar soloföretagare.

Läs ett exempel på tipsbrevet Soloföretagaren

Fyll i din e-postadress i rutan:




Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.






  Marknadsforing.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
stefan@marknadsforing.se  |  Sitemap