Kundvagnen är tom
Dela denna sida på:
FacebookTwitterLinkedInGoogle BookmarksMyspaceTumblrRedditGoogle ReaderDiggDeliciousBlinkListStumbleUpon

Hur gör man möten effektivare?


Sveriges populäraste tipsbrev för företagare
(prenumerera gratis själv längre ner på den här sidan)

När jag frågade alla säljare och marknadsförare som prenumererar på våra nyhetsbrev om vad de slösar mest tid på så låg onödiga möten högt upp på listan.

Och tid är som bekant pengar - det är därför den här artikeln om effektiva säljmöten finns just på ekonomisidan.

Så vad sägs om en ny vana?

Sex frågor är allt du behöver egentligen när det kliar i ditt eller någon annans möteslustcentra:

1. Är det här verkligen nödvändigt att ha ett möte om?
2. Vad är det vi ska avhandla som behöver en konkret och användbar förändring/förbättring?
3. Vilka måste vara med? - Förbered dem så de är pålästa när de kommer.
4. Vilka måste inte vara med? Låt dem göra annat/slippa sitta och såsa utan att kunna bidra.
5. Hur lång tid har vi för att diskutera varje enskild sak (Om man vet att man har en kvart så tar det oftast bara en kvart)
6. Vad händer sedan och vem är ansvarig för framåtrörelse och information till andra för varje mötespunkt.


Hårt och militäriskt? Jajamensan. Stressbefriande och roligare yrkesliv som marknadsförare - det kan du ge dig på.

Lästips som andra har gillat

Handbok för smartare möten

”Jag ville ha en bok med mötesteknik och fick det men fick också en läxa. Plötsligt insåg jag hur mycket tid vi slösat bort på jobbet i möten som inte gav något. Nästan så man skäms. Men det är slut med det nu. Vi använder boken som en ”Bibel” för våra möten nu.”
Gunnar Edblom, Nynäshamn

Läs mer om boken och vad fler läsare tycker här...

Om artikelförfattaren:

Stefan Ekberg har skrivit ett fyrtiotal böcker om företagande och personlig utveckling och har grundat Bokförlaget Redaktionen


Vill du lägga den här artikeln på din egen blogg eller hemsida?
Vi delar gärna med oss av innehåll men vill gärna ha en klickbar länk till den här sajten i slutet av artikeln där du lägger upp den - av ren artighet såklart, men också för att Google skapar problem för både din och vår sajt annars (Google gillar inte kopierat innehåll utan länkar till ursprungskällan och kan ranka ned både dig och oss). Skicka också ett mail till stefan@redaktionen.se så vi vet


Artikeln är skyddad med Google authorship






Veckans samvetsfråga:
När allt är sagt och gjort - har du då sagt mer än du har gjort?


Vill du ha fler liknande tips en gång i månaden?
Prenumerera gratis på månadsbrevet Smarta tips för företagare här:

Prenumerera på gratis tips som tar dig framåt som företagare
Du får konkreta tips och påminnelser om:
  • Hur du driver ditt företag lönsammare
  • Hur du spar tid och pengar
  • Hur du tjänar mer pengar
  • Hur du får fler kunder
  • Hur du jobbar effektivare och hinner mer

  • Det är helt gratis att prenumerera och du kan avsluta prenumerationen när som helst

    EXTRA BONUS - som prenumerant är du med i månadsutlottningen av bokpaket från Bokförlaget Redaktionen med böcker för smarta företagare.


    Läs gärna vad brevet innehåller

    Fyll i din e-postadress i rutan:




    Kom ihåg att alla uppgifter du lämnar till oss: namn, postadress och e-postadress - stannar i företaget. Din adress kommer inte att säljas, bytas eller delas med andra företag, organisa-tioner eller privatpersoner.






      Marknadsforing.se är ett projekt inom Bokförlaget Redaktionen
    stefan@marknadsforing.se  |  Sitemap